Allah tunjukkan kita jalan yang terbaik

Salam semua,

Bercerita tentang jalan terbaik yang Allah tunjukkan pada kita..sis terpanggil untuk share cte tentang sis. Sis dari kecil mmg minat masak memasak ni. Alhamdulillah Allah kurniakan bakat dalam bidang masak memasak. Memasak lauk pauk, buat cookies, masak kek,masak kuih muih In Shaa Allah sis pandai. Dulu masa muda2 sebelum bernikah mmg hidangan

tiap pagi Syawal memang sis yang sediakan rendang,kuah kacang dan bermacam juadah. Sis memang minat dan rasa seronok tiap kali memasak. Teringat arwah mak dan abah sis dulu paling suka kalau sis masak kari kepala ikan,mee goreng dan capati. Hehe tiap kali cuti biasa abah akan request masakkan capati utk dia tak pun kari kepala ikan, tak pun kadang2 tgk dia balik pasar beli mee kuning,tauge dan bahan2 utk buat mee goreng so sebagai anak kita paham2 je la dia request nak makan mee goreng hehehe..

Tapi kan..dalam banyak2 masakan yang sis boleh buat..Allah tunjukkan sis jalan untuk memulakan perniagaan dengan menjual sambal hitam pahang. Kenapa sambal hitam pahang? Boleh katakan semua orang pahang memang pandai buat sambal hitam ni..tapi itulah seperti yang sis katakan diawal tadi..Allah tunjukkan kita jalan yang terbaik untuk kita. Jadi mungkin ini lah jalan terbaik untuk sis selepas meletakkan jawatan sebagai akaun manager. In Shaa Allah ini la jalannya..jalan terbaik untuk sis dan keluarga.







Love,
Sis
MINionlicious Enterprise
017-2061566
http://www.facebook.com/sambalhitam.pahang.37

Post a Comment

0 Comments